fluffymarshmallowkitten

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

illamående

Av Erika Nordvall - 5 december 2012 18:52

Fick ett äterfall av "gammla Erika" i eftermiddag så jag bara kasta i mig det som fanns i skåpen: rån, pepparkakor, lussekatter, makrill... Ja allt, MEN jag höll mig i alla fall borta från godiset, och jag höll mig under mitt kalori-sträck för dagen.


Sedan kom ångesten... och när Krille kom hem skulle han på gymmet och halvt som halvt fick med mig.

- Du går typ inte på några pass längre va? frågade han.

Jag tog så illa vid mig, tyckte att han var elak som sa så, att han inte skulle bry sig om va jag gör med mina pengar, att han kan hjälpa till lite mer här hemma så jag har tid...


Men igentligen skämdes jag bara... För jag har inte använt mitt gymkort så mycket som jag borde, så jag försöke bara komma på massa ursäkter och kylla ifrån mig, bara för att jag egentligen blev så arg på mig själv. Och äckliag. Äcklad över vad jag just gjort innan han kom hem, och ännu mer med tanke på att jag inte tränat på riktigt på flera dagar...


När jag väl kom på gymmet tillbringa jag det på bandet och lite crosstrainer- 550 kallorier förbrända, men mådde så illa.


Och nu när jag kom hem så tog det i sig illamåendet. Vill bara krupa ner under jorden! Eller magpumpas!

Blä för mig! Nu ska jag hata mig sälv ett tag tills jag mår bättre...


Jag får se det posetivit:" somliga straffar gud på direkten" och det gör kasnke att jag lär mig att inte göra sådanna där dumma hemska äckliga återfall,..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Nordvall - 19 juni 2016 08:41

Idag blev det invägning, vågen visade såhär: 67,4 kg... Inge bra vikt. Jag vill till den 8 augusti väga 64 kg. Så nu måste komma igång! Jag börjar med att äta en god och nyttig frukost: gröt på fiberhavregryn, toppad med färska jordgubbar och lit...

Av Erika Nordvall - 18 juni 2016 23:47

Sedan jag skrev mitt förra inlägg har jag inte ätit några kakor,godis eller druckit läsk på jobb eller hemma... Men nu har jag kommit hem från middag på stan med min prins. Och det blev trerätters på Kina med cider till maten och sedan 1/3 flaska v...

Av Erika Nordvall - 16 juni 2016 21:33

Det va länge sedan jag va inne här... Jag skaffade mig en egen hemsida att blogga från, men samtidigt började jag skola så blev inte rikigt så mycket tid för bloggandet. Och inte heller för träningen och kosten. Sedan sket det sig med plugget, jag ...

Av Erika Nordvall - 6 januari 2013 12:19


Vikt: 64 kg Mätning Midja: 68 cm Byst: 92 cm Stuss: 101 cm Häger lår: 59 cm Höger överarm: 30 cm Nu har jag min START i siffror. Kommer vara skönt att titta tillbaka på dessa senare i år här. Kanske inte jättekul att se nu, men sn...

Av Erika Nordvall - 5 januari 2013 18:02

Dessa första dagarna på 2013 som redan har paserat har jag ägnat åt att spendera tid med nära och kära innan jag åkte upp till Luleå samt att fundera. Funderat över vart jag vill komma, vad jag vill uppnå, vad jag vill ha för mål och löften för detta...

Ovido - Quiz & Flashcards