fluffymarshmallowkitten

Alla inlägg under september 2012

Av Erika Nordvall - 18 september 2012 09:49

Igår hämtade jag mina paket från gymgrissisten! :D Som tur var så fick jag bärhjälp av snälla Fanny. Paketen var lite tung ( över 17 kg sammanlagt )

Så då var jag en glad tjej ( ända tills jag fick panik över alla inlämningsuppgifter som jag inte hade lämnat in..... )


Så nu när jag vaknade så har jag startat mitt nya race! :D

Innan frukost: 1 st omega-3, 1 st Tartarus, ett STORT glas vatten, en kopp te och läsa lite i FITNES Magazine :P


(Nu typ 30 min senare) Aspigg! :D

Och ska käka frukost: Lingongrova Special med makrill i tomat sås. Ett avsnitt Dexter :D


Så fort jag har sätt klart det ska jag dra på gymmet och promenera ( ska försöka ta det lungt, efter som att jag har varit sjuk så pass länge, samt så är jag kanske inte HELT frisk.)


Men fy va härligt det ska bli!!!!! :D


 

Min nya träningsdagbok! :D Känns så bra! :D



 

Mitt i allt plugg: Mina nya "mål". Gäller bara att jag får ihop detta med allt plugg... Vill inte missa träning eller komma efter i skolan( som jag redan är :S )




Ha en underbar dag alla härliga människor! :D

Av Erika Nordvall - 15 september 2012 17:30

GAAAAAAAAAAH! Alltså nu har jag fallit ner i en gammal grop, svårt att ta sig upp igen...


Jag=sjuk

Sjuk= ej tränar

Ej tränar= MAT! DÅLIG MAT!


Alltså jag fattar inte :S Andra verkar ju typ unna sig en massa när de tränar för att de "kan" och när de inte tränar sköter de kosten in i det minsta. Jag tycker att de tänker ganska rätt, och vill också tänka så.

MEN.

Det gör jag inte, hur mycket jag än försöker :O


När jag tränar äter jag typ aldrig snusk (godis, chips, kaka, skräpmat) för jag känner mig så motiverad att göra det rätta, och jag tappar suget helt efter sådant.

Fast när jag INTE tränar.... Då blir jag mitt gammla jag. Bara mular i mig allt dåligt jag kan komma åt, typ gömmer mig i köket och hoppas att sambon inte ser. Till och med så att jag brukar ljuga för mig själv: nä Erika, du åt inte den där skålen med glass. Inte hela paketet, för vi hade inte köpt hem det äns...." xD


Alltså riktigt pinsamt xP


Och i vanliga fall brukar jag ha kanske 2-3 sådanna dagar, seda kastar jag mig  iväg på gymmet, en dag med dåligt sammvete och sedan mer motiverad än någonsin, för jag vill inte må så igen!


Men nu när jag inte får träna... DET GÅR TYP INTE ATT SLUTA! :O


Kan någon binda fast mig någon stans??? I ca en vecka? Borde ha hunnit blivit frisk på en vecka :P

Eller kan alla i min omgivning gå runt med en käpp och slå mig på fingrarna när jag gör mina dåliga val?

Slå HÅRT så jag fattar någon gång xD haha


Men från och med i mogon så blir det skärpning: ska städa ur skafferiet, kylen och frysen, samt komma igång att skriva här ( vill ni inte läsa så gör det inte: jag skriver för att jag ska TRO att folk läser, och genom det lovat "någon" att jag ska skärpa och sköta mig. Och jag håller det jag lovar! Åt minstonde så försöker jag så gott jag kan!)


Imorgon ska jag även göra en matsedel, göra lite "kcal-räkningar" på lite nya maträtter, leta rätt på träningskläderna ( ska hänga dom och en bild på en drömmkropp på kylskåpet xD) och gå en promenad hur krasslig jag än känner mig! Någon som kanske vill följa med? :P


   Gammla JAG     



  Lite nyare JAG  
  Dock lite syddiga bilder.


Snart ska jag vara i gång igen! :D LÄNGTAR!!!!

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards