fluffymarshmallowkitten

Alla inlägg under maj 2012

Av Erika Nordvall - 30 maj 2012 23:47

Har köpt ett scrapbooking set, så tror jag ska ( så fort jag får lite tid över...) pyssla ihop ett album med massa fina minnen! :D 


LOVAR att lågga ut bilder :P


Tänker även köpa en minimuffinplåt, och formar, så jag kan baka nu när jag är hemma!   OCH köper jag MINImuffinplåt, så har jag ju inte slösat. Jag har ju ingen sådan, och vill ha en   Så det är likosm VINN VINN för mig och mig xD hahah


Jag ska bjussa på fika på sommarjobbet jag  

tror jag ska göra hi hat muffins: bom blir lagoma i ministorlek.

Och jag ska även prova göra chokladmuffins med lime/vikchoklad/cocostopping MUMS    


Men jag ska INTE äta xD Ska se om jag hittar någe recept på fullkornsmuffin, och att man ska breda åp lite lighit färskost på? Ha som mellis? :S


Aja xD det jag ville få fram med muffinssnack i en pysselinlägg, var att jag ska göra muffinslådor! Då kommer det gå bra att bjuda på muffins på jobbet :P


Men natt på er xd nnu börjar jag babbla, och inte ens orka göra stor bokstav och pungt godnatt innan jag inte orkar trycka mellanslag detskulleblijobbigtomdetblirsåjadetvartsåGODNATTTT
!  


rOLIG jAG äR Xd

Av Erika Nordvall - 30 maj 2012 23:34

Jobbig dag: varit så SJUKT sugen på NÅGOT. Jag har inte vetat vad, trode det var godis, men jag blev bara äcklad av tanken. Har varit jobbigt.


Frukost: fiberhavregrynsgröt, LITE hallonsylt ( kanelen var slut!!!  )  och 1 dl mjölk

Mellis: 1 st äpple

Lunch: Kycklingsallad

Mellis: 1 st äpple, lite keso med kanel( fick av en arbetskolega. TACKAR!!! 

hur skulle jag annars kunnat klara mig ifrån att tagit mig en av KANELbullarna som ni duka fram? jag är KANELBEROENDE!!!!  )

Middag: kyckling/skingksallad plockad på salladbuffé

 Mellis 1 st äpple

Kvällsfika: en liten brov baugett med smör ( det strider inte mot REGLERNA, men mot mina egena EGNA regler, de som jag ej skrev ut, men som var mina riktlinjer kan man säga. men OK men ingen vana!!! håll mig till hårdbröd hellst)


Har inte blivit mycket rockring, men tror jag ska ta, ja, åtminstånde 5 min i morgon bitti. Saknar det!!!

Av Erika Nordvall - 29 maj 2012 23:26

INGEN PIZZA IDAG!!!  xD haha

Nä jag åt sallad medan de andra käka pizza, både lunch och middag.


Idag har det blivit många mellisar. Jag tror jag har ätit 7 mål mat. Men jag håller mig till SMÅ portioner, av rätt saker 


Jag har inte hunnit med mina promenader, men jag tror ( och känner i benen) att jag nog får det gjort på jobbet. Sedan så varken ORKAR eller HINNER jag gå den där timmen när jag kommer hem kl 23 typ. 

Men jag har börjat småskissa lite på ett träningspass som jag ska hålla mina lediga dagar ( när jag börja mitt "riktiga" sommarjobb. Ska försöka kombinera kondition och styrka, och få ihop ett bra peppande träningspass på dryga timmen. Kanske upp till 1,5 eller 2 timmar till och med?  Haha vi får väll se xD

Blir lätt lite att man överdriver träningen i huvudet, och hur mycket man ska klara av när man inte har tränat på ett tag: man VILL liksom, samt tycker att man SKA efter som att man inte har gjort det NU.

typ göra gott för sig i efterskott :P


Har varit slut i huvudet idag. Är väl att det blivit lite sömn, ovan att ej ha socker samt att göra något hela dagarna.

Men jag ska bita ihop och klara detta!!!!  


Pepp pepp pepp!


Och när jag har klara mina 60 dagar blir det för- och efterbilder 


Nu ska jag sova, och kom ihåg att det är A och O i förbränning ( och allt annat med: utan sömn= utan liv)


Natti natt!!!!

Av Erika Nordvall - 29 maj 2012 23:22

Ja nu har jag ÄNTLIGEN krypit ner i sängen med kissen efter en LÅNG arbetsdag.

FJORTON timmar! Både igår och idag. Lite ovant efter att bara har vart hemma :P

Men det är härligt! Känna att jag gör nytta!  Se folk! Käna pengar!!! INTE se film hela dagarna i min ensamhet xD


Imorgon ska jag jobba över igen, och vi får väl se med resten av veckan... ( vill men måste orka, samt ha skjuts/ eller någon stans att sova :S


Får väl se hur saker och ting utvecklas :P

Av Erika Nordvall - 28 maj 2012 23:24

Måndagsvikt: 62,5 kg

Veckans +/-: - 0,9kg



Idag vart det att jobba över på jobbet. Stämpla ut kl 22,20, och jag börja jobba kl 7.30 i morse.

detta har gjort att det blivit som det blivit med maten.

Allt gixk bra under "vanliga arbetstiderna":

(hemma) frukost: fiberhavregrynsgröt, rivet äpple, kanel, 1 dl mjölk, 1 ägg

mellis: kesella, jordgubbar

Lunch: Kycklingsallad.

Mellis: Keso, äpple


Sedan blev det lite som det vart. Blev förmånga timmar mellan mellis och middag, och efter som att vi jobba över och inte hade vetat om det var vi tvyngen att köpa mat. Ingen bil hade vi heller så vi skulle beställa från något ställe med utkörning.

SALLAD!!! sa jag.

jag gick och jobba medna mamma beställde mat. Hon kom sedan tillbaka och sa det att de inte tog kort från de ställe där de hade sallad, så hon hade bestält mat från Bite Line...


Så.... Middag: 2 st pizzabitar.Pizzasallad


Fick dåligt samvete!!! men jag behövde äta.


Fast jag fick bestraffning sedan. så SJUKT ont i magen!!!

Så nu, fast att jag kom hem kl 23 ställde jag mig och gjorde fler matlådor emd kycklingsallad. Jag ska visst jobba över i morgon och på onsdag också. Och vill inte ha ont igen!


Sedan vill jag  ju vara hård och äta rätt! Speciellt nu när jag gick ner nästan 1 kg på en vecka, bara för maten ( hann ju inte träna något nästan) Och jag mår så mycket bättre.



Nu ska jag dricka en kopp te lite snabt och sedan SOVA!!!!!

Natti natt gott folk!   

Av Erika Nordvall - 27 maj 2012 23:39

Har vart en härlig helg, fast att den inte vart som planerat: hade ju tänkt att grilla med mina Luleå-vänner. Fast de planerna vart ju ändrade.

Men det har vart så härligt att göra något nyttigt! Inte bara sitta på sin ända i ena soffhörnet, utan jag har GJORT NÅGOT och känat pengar  


Och jag har träffat mycket härligt folk!

Som jag nämnde tidigare så var det ju jättetrevliga grabbar på tåget, sedan fick jag spendera dagen på jobbet, och luncha med mamma och pappa.

På lördagen så var jag ensam på jobbet, men när jag skulle på bussen var det en snäll busschaför, samt två lätt berusade killar som pratade med mig HELA vägen ut till Emma ( jag tror ena av dom blev lite förtjust i mig, för han avbröt sig själv var annan mening och uttrök sig " men alltså! shit va snygg du är" eller " men alltså, du är någon av de vackraste tjejerna jag har sett"

Haha! Vad glad jag var när jag klev av bussen, och innan jag satte mig på bussen var jag ultradepp och kände mig "blä".

Fanns inge spår av de kännslorna när jag klev av. 


Och när jag kom fram till kära storasyster så fick även träffa min kära systerson! <3 

Syster hade även en kompis till sig där, med sin dotter. Kompisen var ofta hos oss när storasyster biodde hemma så det var ju kul att träffa henne också. Va länge sedan.


och det va så mysigt att se ungarna leka. Det var FULL FART på dom! hhahaha xD


På kvällen såg vi melodifestivalen ( men jag somnade innan röstningen var klat, så det var i morse som jag fick veta att sverige vann. Det var ju kul att det ging så bra!   Vilket kaos dety kommer vara här om ett år :P


Idag på jobbet fick jag även veta att jag ska få jobba hela veckan också! :D

PENGAR OCH SYSSELSÄTTNING!   


och efter jobbet så fick jag träffa lillasyster som kom hem efter ett läger, samt vara hos farmor och sitta och mysa på altanen <3 Och som om inte min toppenhelg var över, så ligger jag nu i sängen med min skrikakatten!  


 

Nu ska jag sova så jag kommer upp på jobber i morgon,

Sov gott alla fantastiska!  


PS:

dET ÄR MORSDAG OCH JAG VILL BERÄTTA ATT JAG HAR EN HELT FANTASTISK MAMMA! DEN BESTA MAN KAN HA <3 Älskar dig mamma min :) <3 och du kommer alltid med så kloka ord:


"om du inte kan koka mackaroner, och tycker det är jättejobbigt att du inte kan koka mackaroner, men alla andra tycker det är en oviktig sak, ska du då strönta i att lära dig koka mackaroner?" 


Denna meningen har hjäpt mig i många lägen <3 tack vara dig mamma!!!!!! <3

Av Erika Nordvall - 27 maj 2012 23:29

Idag har det blivit jobb emellan kl 9 till kl 19.


Mattiderna har gätt ganska bra, dock åt jag ett mål mer idag än de sex stycken jag brukar. Men det har alla vart mindre mål.


Frukost: Keso och äpple

mellis: äpple

Lunch: kycklingfilé sallad med avocado. MUMS!

Mellis: Äpple

Middag: Plockade ihop en egen sallad på Coop, Kyckling/skinksallad med soltorkade tomater

"morsdagfika": Hallonkesella, jordgubbar.(och alla andra åt tårat och farmors goda kakor. Ganska stolt att jag kunde motstå )

Kvällsfika: Lite yoghurt och müsli.


Har blivit mycket sprinng på jobbet, så promenade kom väl naturligt där :P


Imorgon är det vägning! Jag har inte så höga förväntningar, efter som att det inte har vart så mycket träning, men det får ta den tiden det tar.Sakta men säkert börja känna mig piggare och gladare, Trivas mer med min kropp hur den känns inuti. Är inte svullen, och ont ( nog för att det kan ha vart pågrund av "tjejveckan" som jag har kännt så på slutet, men jag blev så redan för en månad sedan när jag var hemma förra gången, och unna mig förmycket)


Vi lär ju märka i morgon!   


Ett tipps!

Gör matlåder!!! Mycket lättare att ha koll på va man får i sig, än att man köper mat ute om man ska bort.

Jag har gjort så jag kakn äta kycklingsallad två dagar nu när jag ska jobba.


 

Av Erika Nordvall - 27 maj 2012 23:18

Igår jobbade jag från kl9 till kl 16.20

Jag var duktig och hålla mina mattider: fick in alla 3 (åt frukost hemma,keso med jordgubbar och kiwi)

Och dessa måltider bestod av

Mellis: jordgubbar och kesella

Lunch: biff med bambuskott (utan ris) och ett äpple

Mellis: kesella och jordgubbar.


När jag slutade så gick jag in till stan för att ta bussen till storasyster där jag skulle äta middag med henne och hennes vän, samt deras barn.

Det vart tacos, och det är så god mat som är enkel att äta nyttig! 

Skippa bröd, och tänk på att inte ta för mycket klet :P

Efter maten blev jag lite otålig, och de dukade fram lördagsgudis till barna, samt börja poppa PopCorn in för mellodifestivalen.


Så jag tog en promenad på 40 min ( fram och tillbaka till ICA ) och köpte jordgubbar och nötter så att jag fick lite lördagsmys också. Jag köpte även en LOKA  


Så det vart bra matdag, samt några mindre promenader!     

Ovido - Quiz & Flashcards