fluffymarshmallowkitten

Alla inlägg under november 2012

Av Erika Nordvall - 29 november 2012 12:52

Tjo!

Igår smygstartade jag med "1.a advent"-pussel.

Jag städa, julpyntade, bytte gardiner, lyssna på julmusik, baka lussekatter och jag ÅT nybakta lussekatter :D Kl 2 på natten....


Jag städa även min garderob och fixa och byggde om i den. Sydde även in en kjol som jag sydde i 5:an. Kul att man liksom fick SY IN kjolen som passa när man gick i 5:an :D ( men bara i midjan, jag har lite mer rumpa nu än då ;P MEN ÄNDÅ?! :D)


På dagen var jag även inne i stan och handlade lite saker inför personalresan med STUK som börjar i morgon med avgång kl 8, till hemlig destination. Spännande!


MEN det som jag är i störst behov av har jag inte införskaffat än!Jag behöver något att sova på! Och alla luftmadrasser och liggunderlag var slut inne i stan... Hoppas jag hittar det i Storheden. Ska ta mig en sväng dit så fort jag har vilat lite. Hann ej sova inatt.

Och finns det ej där ute:


FINNS DET EN VÄNLIG SJÄL SOM KAN

 

LÅNA UT SOVSÄCK OCH

 

LIGGUNDERLAG ÖVER HELGEN TILL

 

LILLA MIG?

 


Just ja! En annan rolig sak är att jag har skrivit upp mig i en pilot-grupp som ska prova på LTUs framtida distankurs i Fysik B. men jag ska även gå på ordinarie lektioner, så de kan se va denna kurs skulle kunna hjälpa folk med tex dyslexi. Tror det blir jättekul :D


Här är lite bilder från mitt pussel och fix :)




Så här blev kjolen


 


Tycker den sitter så himmla fint nu :D Tror jag ska börja ha kjol oftare än jag har nu. (lite julpynt i hallen)


   

Nystädad garderob! :D


 

Hittar jag ALLT! :D Så härligt att inte få ångest eller tro jag ska bli atackerad av ett klädberg varje gång jag öppnar :P


   

Mina lussebullar :D Första gången jag bakar lussekatter faktist! :P


 

Så ser fönstret ut i sovrummet. Och självklart har jag ett kort på Skrikan som jag ser på varje gång jag går och lägger mig och kliver öpp <3 Och Åke :D



Ska skaffa förlängringssladd så jag kan tända vår gran smat ljusstaken i vardagsummet. Måste få in lite mysigt jul ljus!


 




Haré gott alla igelkottar ute i skogen! :D





Av Erika Nordvall - 19 november 2012 23:07

Idag har det blivit kladdkaka i STOR mängd. Och detta för jag blev lessen av vad vågen visade xD hahah Man blir lite knäpp när man är tjejig.

 Och det är ju precis kladdkaka som är bra bot mot de där extra vikten som visades? xP


Aja, nu har jag lite "ätdag" idag, och i morgon och fram till persresan ( nästa fredag) blir det HÅRDA BUD som gäller: inge godis, inge läsk, hålla borta kolhydraterna i från talriken( åt minstonde minska!) Dricka MINST 2 liter vatten. Ja ni fattar :P



Av Erika Nordvall - 19 november 2012 07:34

Klev på vågen och har gått upp. Fast att jag har ätit mindre, och minst promenerat varje dag? Fattar inte. HEJDÅ!

Av Erika Nordvall - 18 november 2012 22:46

Har haft Ida här och vi har bakat kaka. :D Den blev så fin!

Men efter vi fikat, och skickat med en bit till hennes Kalle, så finns det MASSA kaka kvar! :O Vem ska äta upp den?! Någon som vill ha?


 



Tidigare idag har jag spenderat min tid i storheden och gjort det jag sa jag skulle göra igår. Blve distraherad av en mysig Krille igår, så då hann jag ej inte åka och fixa allt.(blev även utslängd från gymmet igår, så ville ej gå dit idag... Skoja :P De stängde och jag viste ej de så de tvinga mig av bandet. Men idag har jag ej vart på gymmet, men detta på grund av huvudverk och trötthet...)


Jag gick in, köpte hylla, hyllkonsoler, lampa, överkast, kaffeburk, kuddfodral och två stolar. Blev så pass mycket att jag INTE gick hem. Kunde knapt kliva på bussen. Haha xD.


Fast trotts att jag ej hunnit på gym eller gick hem från Storheden har jag fått mina steg gådda idag :D 21000 steg visar stegräknaren, och det får duga! Nu vill EckePeckePuck sova! :P


 

Av Erika Nordvall - 17 november 2012 10:48

Det var inte någon CardioCross nu på morgonen, fast att jag var vaken i tid. Har suttit och planerat lite inför dagen istället. Har kommit fram till massa jag ska göra :D


Jag ska ta mig en promenad ut till Storheden och införskaffa nya köksstolar, dukar, tavlor, hyllplan, lampa, överkast mm. så jag kan göra det fint här hemma. Känner att det är på tiden att göra klart allt som vi (jag) har sagt att vi ska göra :)


När jag kommer tillbaka efter denna färd blir det till att fixa! Ska även passa på att städa igenom lite skåp, bära upp sommargrejor på vinden och få ordning på allt.


Gymmet står även på "att-göra-listan". MINST en mil+ mage blir det idag.Tror även jagj ska sola, för jag gjorde inte det igår. :)


Just ja! Jag får inte glömma att plugga heller. Har inte så många sigor kvar i matten för att ligga i fas, men däremot desto mer i Fysiken och Teknologin...


Tror jag kommer behöva några extra timmar på detta dygn :P


Av Erika Nordvall - 17 november 2012 02:42

Sitter nu i soffan, nyligen hemkommen efter en trevlig kväll på STUK där Björn Rosenström uppträdde ikväll.Egentligen skulle detta varit en mysig hemmatacokväll med två kära vänner, men planerna vart ändrade( blir på söndag istället :D ) Innan jag gick till STUK var jag var aspepp på att stå och skrika ut han texter i en glad folkhop, men ak nej så blev det ej. Fick PANIK när fulla människorna trängdes, knuffades, buffades och hade sig ( kasta ölflaskor?! )


Så jag satt i en soffa utanför och snackade, hade trevligt och sjöng lite på sidan av. Och nu i efterhand känns det som att jag hade det trevligare än jag hade väntat :D 8Tror det blir utgång i morgon kväll också :P) Men det vart även senare än jag hade trott...


Va ju meningen att jag skulle upp på CardioCross i morgon kl 9.30, men tror nu att jag sover ut lite och tar en timmas Rockring här hemma iställed. Då får även mina ben vlia lite. Har sådan träningsverk att jag ej kunde ha på mig klackskor ikväll xD


Och klackskor vill jag ha om jag ska ut i morgon! :D

Natt!

 


Av Erika Nordvall - 16 november 2012 10:30

Har nu avklarat min mil på bandet. HÄRLIGT! :D

 Och mina stackars ben som har sådaon träningsverk... Nu vet dom att de lever! Och det är inte slut än för dom: Om en kvart bär det av mot gymmet igen! 1 timmes CardioCross :D


Jag kom översänns med mig själv igår att som "morot" så får jag sola varje dag jag både går en mil, och gör en annan aktivitet på gymmet. OCH AG VILL SOLA DENNA GRÅA OCH TRÅKIGA DAG! :D Bara ligga och drömma mig bort till en solig varm strand några minuter :P


   

Av Erika Nordvall - 16 november 2012 08:12

Nu bär det av måt gymmet där det väntar MINST en mil på bandet.

Blir väl en bra start på dagen? :P  

Ovido - Quiz & Flashcards