fluffymarshmallowkitten

Alla inlägg under februari 2012

Av Erika Nordvall - 27 februari 2012 11:27

Kom i säng i tid igår, så det gick bra att kliva upp i morse! Krille va till och med uppe innan mig och koka kaffe. Kändes bra att han kom upp innan mig för en gångs skulle, så jag slapp att dra upp han. Haha


Efter en mysig lugn frukost blve det gymmet från 8.30 till 10.00 Värmde upp med 15 minuters löpning, sedan följde jag med Krille och träna bröst. Jag kännder mig väldigt svag och dålig för att jag inte kan något med maskinerna och vikterna, men jag måste ju börja någon stans? Om jag fortsätter att följa med honom varanan morgon så kommer jag nog bli bra på detta också efter några veckor. Gäller att vara positivt inställd!


När jag klev in genom dörren efter träningen läg ett brev till mig på mattan. Jag har blivit antagen till att börja läsa upp Engelska A, med start på måndag! :D Ska bli härligt att ha något att göra! Och då är det ju vecka 210, så lillasyster kommer ju bo här uppe hos oss hela veckan som det ser ut. Hon kan ju kanske hjälpa mig genom att förhöra lite glosor och liknande.


Jag har även hittat en fantastisk sida där man kan räkna kaolrier och planera sin kost jätteenkelt!

www.kostplaneraren.se

Och den är helt gratis att gå med på. Man kan läsa andras recept och se hur många kalorier en portion innehåller. Det är även bra för man ser hur mycket protein, kolhydrater och fett det är, så man kan se vilka recept som passar till olika dieter. Jag har redan blivit ett stort fan till denna sida!


Känns otroligt skönt att ha komit igång med allt och fått en så bra start! :D

Nu ska jag göra mig en god lunch, sedan gå på Ica och köpa jordgubbar och banan!

     Bara för att jag längtar tills lillasyster Malin kommer upp. Älskar henne! <3


Av Erika Nordvall - 26 februari 2012 20:16

Ja, det vart ju inte som jag hade planerat med bloggen...


Jag åkte ju hem till Sundsvall en vecka och träffa min kära, älskade familj! Blev shopping med mamma, en dag på skolan med lillasyster, en "leka i snön" dag med systersonen ( jag lekte, och han åt mest bara snö), födelsedagsfirande på helgen för storasyster som fylde 23 den 12 feb och lillasyter som fylde 18 den 17 feb. Jag fick tid med gofika hos farmor och farfar också. Även härliga promenader med vår hund Pepsi.


Och om inte detta var nog så åkte jag till Stöde på Kråkslottet för myskväll med tjejgänget. Vin, ost, kex och sällskapsspel! Åh va trevligt det var att träffa alla!


Men något som som jag hade saknat och var något av de jag mest var i behov av, av någon anledning, var att jag fick sova med Skrikan och kolla på disneyfilm. Det blev Aladdin ( såg även Vägen till Eldorado, inte en disneyfilm, men ändå)


MEN när jag kom hem måndagen den 13 feb så blev jag sängliggandes i förkyldning: feber, huvudverk, hosta, snuva... HELA paketet! Och i det tillståndet va jag i tills i måndags. Men jag piggnade till lite sedan dess, bara problev med hosta om nätterna. Och tyvärr blir man ju hängig om man inte får sova, så har inte kommit igång med träningen än!

Har varit jobbit att haft ännu mindre att göra på dagarna än jag brukar ha...Fast lite har ju hänt denna vecka. I Tisdags så kom Jenny och Olov över och fika semla, och det gjorde även  Ida och Kalle i Torsdagskväll. I Fredags hyrde jag och min älskade Krille filmer, så blev Old Boy där på kvällen. En bra koreansk film om en man som blir kidnappad och instängd i en lägenhet i 15 år, sedan utsläppt, utan att veta vem som har gjort det eller varför. Den va lite udda, men jag rekomenderar den starkt!


Igår var det SM i snöbollskrig, även i fyrverkerier. Vart en kul kväll! Men kall... Det var fina fyrverkerier i början av kvällen, och Krilles gamla klasskamrater kom på andra plats i Snöbollskriket (yukigassen) Grattis till dom!!!

Det var även härligta killar som höll i Eldshow där på kvällen. Sådanna glädjespridare, och de spred även värme där i minusgraderna.


Och idag har jag haft en seg dag med Krille och lärt mig spela MineCraft. Haha nu är nog Krille bra nöjd <3


NU ska jag ta nya tag med träningen, planering, och en vardag.

så: imorgon ska jag upp 07.00 för att få i mig en bra frukost så jag orkar dra och träna med Krille, det blir bröst, senare på dagen ska jag på CardioCross.

Av Erika Nordvall - 5 februari 2012 19:10

Detta funkar precis som jag hoppas! Drog mig upp till gymmet i morse. Var där en och en halv timme som bestod av 20 min crosstrainer, 50 min på löpbandet, 12x3 squats med 20 kg ( lite... men måste börja någon stans? ) och 12x3 situps.    

Kanske inte kom iväg så tidigt som jag hoppades på, men jag ville gå upp med min kära Krille och äta mysfrukost.


Resten av dagen har jag ägnat åt att att laga lite mat, så att pojken min inte ska svälta medan jag är bosta. Jag har väl skämt bort han lite för mycket, så jag vet inte om han skulle klara sig i köket? Haha. Men nu vet jag i alla fall såkert att han lever när jag kommer tillbaka! Eller... ja, frågan är väl hur levande han kommer vara efter en långhelg i fjällena med sina kompisar, snowboard och alkohol. Kanske jag åker bussen hem från Sundsvall under måndag dag, så kan han få ligga bakis i sin ensamhet och återhemta sig lite. :P


Ialla fall har jag nu bokat och betalat resan imorgon. Åker här ufrån Luleå vid sjutiden, och är i Sundsvall vid 16tiden. Perfekt att åka med pappa hem från jobbet! 

Åh! Längtar att träffa alla goa och glada! Tror jag kanske ska sova i lillasysters rum och babbla av mig lite, eller bara se en film.


Eller sover jag hos mig, kollar på en gammal barnfilm på VHS och har min underbara Skrikis sovandes på min arm, och kan mysa ner näsan i hennes päls mellan öronen. 

Det är något som jag saknar extremt mycket här uppe i Luleå: Min lilla kissekatt! Min Skrikan som jag  kan ha mina givande samtal med. MJAU!!!!


 


Vilken tur att jag hittade denna bilden! Jag har ju inte packat ner Åke ( sköldpaddan som jag fick av Krille första gången jag sov hos honnom) Han följer med mig överallt när jag inte kommer sova bervid honom. Vad liten och fjantig jag låter nu av allt tjat om min katt och ett gosedjur!! Ha ha, men jag är väl lite barnslig :)

Av Erika Nordvall - 5 februari 2012 00:14

Jaha, då har man skaffat sig en blogg.

Jag är en helt onormalt normal tjej, som ibland har behov av att få skriva av sig lite om allt som livet har att erbjudad. Både det bra och det dåliga. 

Sedan har jag lite dålig självdisciplin (... borde jag verkligen träna på!)  och tänkte att denna blogg kanske kan hjälpa mig att få saker, som jag måste göra, gjorda. 

Jag menar, har jag skrivit här att jag SKA göra något, och sedan INTE gör det, då vet liksom alla att jag inte har gjort det jag ska?

Annars så kan jag ju TÄNKA att jag ska göra något, sedan liksom "råka" ändra det... För vad gör det?  Ingen visste ju va jag tänkte först. Man är ju bra på att ljuga för sig själv, och tillslut tror jag ju att det verkligen var som jag ändrade det till? Kanske läter lite knepigt, men hoppas ni förstår vad jag försöker få fram.

Men nu blir det slut med det!


Nu har jag ju även fått det undanstökat att skriva mitt första inlägg. Inte så intressant, men det är i alla fall en start. Jag kan ju inte bara dyka upp från ingenstanns och börja ösa ur mig en massa knepiga saker? Men nu är det ju okey att göra det, efter som att jag har en början! Och efter som att jag ska åka hem till min kära familj och mina kompisar i Sundsvall om någon dag ( troligen på måndag) så kan det ju bli massa tok. Min lillasyster brukar ju kunna plantera massa roliga tankar i  mitt huvud. 


Undra jag, om jag kanske ska ta och sova lite så man kommer upp och tar mig till gymmet imorgon... ( som det inte blev idag efter som jag "råka" ändra mina planer och satt i soffan och kolla film hela dagen istället...) Ett bra exempel på den anledningen till att jag skaffa denna blogg som jag nämde ju. Jag måste göra detta rätt så att detta kommer funka:


Nu ska jag sova, för att jag SKA gå på gymmet och träna i morgon!


Godnatt!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards