fluffymarshmallowkitten

Alla inlägg under mars 2012

Av Erika Nordvall - 31 mars 2012 09:03

Jaha... Varför vaknade jag så här tidigt? Jag tänkte ju sova och ha det skönt denna morgon.

Specielt efter som att Ida och Kalle kom och hälsa på igår, och var här till typ kl 4 i morse. Det var jättetrevligt! :D

Vi fika, prata, kolla lite klipp på youtube, och såg en film. KUL KUL KUL!!! :D Va härligt att jag hann träffa Ida innan jag skulle åka hem.


Men hur som helst, så blev det ÄNDÅ ingen sovmorgon idag?

Vaknade typ vid 6tiden, och har försökt att soman om... Har gått sådär.

Så när kl var 9 klev jag upp och åt frukost!

Jag kan lika gärna dra på gymmet, än att ligga i sängen och inte göra så mycket, för att ligga och kramas på Krille kommer jag nog kunna göra när jag kommer tillbaka.

Han kommer nog inte kliva upp förs efter kl12 idag. <3


Så detta blir ju toppen! :D

Jag kommer hinna med båda! Yeeh!


Och sedan dra på gymmet igen, med Krille, och köra lite mage/axlar. SKÖNT! :D


OCH som om det inte var nog med träning för dag, så tänkte vi ta en cykeltur till Storheden och köpa godis på candy world! :D
Jag ska inte köpa godis till mig, utan till ett påskägg som jag ska ge bort :P


Men ha en bra dag alla! :D

Av Erika Nordvall - 30 mars 2012 10:49

Jag tjuvvägde mig idag, fast att jag inte skulle göra det förs på måndag...

Men...


Jag väger 59,9 kg!!!! :D


Allts kanske inte en så stog grej föra er alla andra,MEN för MIG är det det!!!

Som minst har jag vägt 60,1 kg. Jag har aldrig kommit under 60sträcket.

Och ÄNTLIGEN!!! :D


Känns sjukt bra, och var tvungen att skriva av mig det här :D


Jag ska göra en riktig vägning på måndag också, så får väl se va det står då.

Och som belöning för att jag nått till hit, ska jag unna mig att sola när jag kommer till sundsvall tror jag!


Ha en bra dag alla! :D

Av Erika Nordvall - 28 mars 2012 22:19

Japp: Ikväll har jag vart på mysigt gófika borta hos våra gamla grannar, Kim och Jens, och Jens hade sin flickvän Johanna :) Och de hade baka bullar( både vanilj och kanel) och även en kladdkaka som smaka kola! Så himmla gott! :D


Men det ska jag ta bort i morgon på gymmet... Samt så blir det en smal middag: en hårdbrömacka med keso och avocado.


Har planerat in 1 timmes rockring och 2 timmars gång/löpning på bandet. Jag har tagit bort torsdagar som vilodag: jag klarar mig med bara söndag.

Fast det kommer nog sluta med att jag går dit till gymmet i alla fall nu på söndag ;)

Måste ju passa på innan jag ska hem till Sundsvall och hälsa på. Då kommer jag ju inte ha tillgång till gym...

Jag får lov att plocka fram cykeln! Kanske kan övertala pappa på en "långis" typ på 3-4 mil någon varm helgdag? :D


Annars, kanske det är någon av mina stödetjejer som är på att ta en liten sväng på nån mil?


Jag ska även passa på att gå ut och gå en massa med vär hund Pepsi. Hon och jag kompar bra på promenader: jag springer och drar henne, för hon är i dålig form, och när jag blir trött, då har hon just kommit upp i tempot, och då drar hon mig. Och så håller vi på. Haha xD Men det är härligt att ha med henne: man slipper vara ensam, men man har inte något krav av att vara social. Bara känna att man har varandra, ibland stannar och kasta lite pinne, eller bara klia lite bakom örat, eller att hon bara kollar upp på en med sina fina bruna ögon.


Och jag ska få träffa min kissekatt! :D haha xD Det märks kanske att jag saknar att ha ett husdjur här uppe, jag menar, jag är van att ha det om kring mig. Vi har haft husdjur säkert sedan jag var 3-4 år, och nu har jag inte :(

Men jag och Krille spanar lite på det... Är det någon som vet något ovanligt husdjur som man kan ha? :D


Oj va detta inlägg blev... Allt möjligt.

Jag tänkte ju klaga lite, men ändå berätta att det var lite värt att synda ikväll, efter som att jag har höjt på typ de flesta bröst/triceps övningarna idag! :D och att jag har gått ner, fast att jag har ätit riktig mat. :D

men jag vet... inte en bra ursäkt för att äta bulla och kladdkaka...

Fast jag vet inte hur man gör om man blir hembjuden på fika, och INTE vill förelämpa någon som har bakat? Tackar man Nej är jag så rädd att dom ska tro, att jag tror att det inte är gott :S och sedan är det svårt att säga nej om man kliver in genom dörren och doften av nybakta bullar sveper om en? SPECIELT när man inte har ätit middag....? Skulle ni kunna säga nej? :O hahaa


Men det är bara vara hård i morgon och ta nya tag! :D


Babbel, babbel bla bla bal.... Nu ska jag vara tyst om massa onödigt för denna kväll xd Hoppas ni gav upp att läsa i början för annars har ni slösat bort tid på detta babbel :P


Godnatt! :D <3

Av Erika Nordvall - 27 mars 2012 20:09

Ja, igår satt jag och googla en massa om viktminskning och förbränning, och då läste jag det faktumet att man INTE får äta för lite kalorier.


Om man som kvinna äter mindre än 1200 kalorier om dagen, så MINSKAR förbränningen med 45 %.

Och när jag shakade åt jag 600 kalorier om dagen... så jag har sabbat min förbränning genom att gått in på svältläge...

Jag hade ju planer på att shaka fram till min födelsedag, men det första jag gjorde efter jag läst det ( och efter att skrivit ett uppgivet, ilsket, ledsen... något på facebook) gick jag och tog mig en kesomacka med avocado.


Och idag har jag börjat ätit mat!


Frukost: Knäckemacka med keso, aromat och avocado.Ett halvt äpple.

Mellanmål: Ett halvt äpple, 10 mandlar

Lunch: Liten tonfisksallad,ett halvt ägg.

Mellanmål nr 1: En måltidsbar.

Mellanmål nr 2: Ett halvt äpple, 5 mandlar

Middag: En halv köttfärsfyld gratinerad paprika, gränsallad.

Kvällsmål: Annanas och äpple.


Träning: 60 min på löpband(7,4-11,5)


Tror det är ganska bra, har inte räknat kalorierna idag, och det vart 2 mellis på eftermiddagen: jag var och handlade och det drog ut på tiden.


Ska komma igång med räkningen! Så kommer det nog bli bra igen, det som är jobbigt är nog att jag kommer gå upp i vikt nu i början, fast att jag äter LAGONT lite kalorier, och tränar, efter som att kroppen inte är van mat. Den tror nog jag är i svält fortfarande...


Men jag får hoppas att jag klarar detta mål i alla fall till min födelsedag....

Jag får tänka så att jag kommer nog ha nått det till sommaren i alla fall, och det är väl viktigaste, då när man ska ha bikini och så?

Av Erika Nordvall - 26 mars 2012 08:19

VIKT


Startvikt: 79,8 kg   (början 2009)

Målvikt: 57.0 kg

Vikt just nu: 61,7 kg

Minus sedan start 18,1 kg




MÅTTBAND 1


Midja: 68 cm

Mitt på navel: 70 cm

Byst (utan BH) : 87 cm

Under byst: 76 cm

Hals: 31 cm

överarm: 28 cm

Stuss: 98 cm

Lår: 56 cm

Vad: 35 cm





Jag början av 2009

       



Jag idag:


       

Av Erika Nordvall - 25 mars 2012 20:02

Imorgon bitte sḱa jag har invågning/måtttagning, som jag sedan ska uppdatera nästa måndag.


Och jag ska skriva detta här, så jag inte fuskar!


Jag ska även lägga upp ett träningsschema, som jag inte ska rubba!


Jag ska även lägga ut en bild på mitt "gamla" jag, som motivation!


Någon som hakar på att göra det samma? :P


HÄR SKA DET SKAPAS EN BIKINIKROPP!!!! :D

Av Erika Nordvall - 25 mars 2012 03:06

Sitter i ssoffan och äter muffins och ser påm Tarzan och mr bra! t5inet fulle.... Har spilt lakrits shots i hela MELINDAS lägenhet (A) sorry.... Men men ! i morgon i blir det tråning! :) :D

Av Erika Nordvall - 24 mars 2012 06:31

Japp...vad gör man när man vaknar kl 6.00 på en lördag morgon?

TRÄNA!

Nu ska jag köra rockring, sedan tror jag att jag går en promenad, för gymet kommer nog inte ha hunnit öppnat. Eller så passar jag på att städa emellan rockring och gymet, så kan jag vara där längre idag, och ÄNDÅ hinna fixa mig för ikväll :)


En länk till min träningsmusik här hemma:


http://media.philizz.nl/?p=philizz-videomix-2011-volume-4


Lyssna och njut! Bli glad, och hela dagen är räddad! :D


 

ja... det var typ samma tid, förra året.

Jag ska prova de där byxorna när jag kommer hem (ev nästa måndag) och knäppa nytt kort: jag tror dom är ÄNNU mer stor nu :P


Just ja, bör kanske nämna att dessa byxor, var de byxor jag köpte och hade när jag börja på gymnasiet, 2008 :P

Ovido - Quiz & Flashcards