fluffymarshmallowkitten

Alla inlägg under april 2012

Av Erika Nordvall - 16 april 2012 07:29

VIKT


startvikt:  79.8 kg

målvikt:  57,0 kg

vikt just nu: 60,8 kg

veckans -/+ ( 2 veckor, missa förra veckan) + 0,6 kg

minus sen start: 19,0 kg


Ja... jag har slarvat med träningen och ätit onyttigt.

Speciellt i fredags då min hund dog. Jag var upprörd hela dagen och viste inte hur jag skulle hantera det eller så, och då gick jag in i gamla vanor och tröståt. Såfort jag inte hade mat i munnen så mådde jag illa och ville bara skrika och gråta.


Men igår hade jag en toppendag va det gäller träning:


4 timmar trädgordsarbete( vilket är mer än 1000 kalorier man förbränner! :O )

10 min crosstrainer

15 min intensiv rockrong

3x ( 15 fällkninv, 15 benlyft, 20 par vagga med vikt)

3x ( 15 utfall, 5 upphopp, 15 utfall, 5 benböj)

8 armhävningar med fötter på första trappsteget

3x 10 armhävningar på knä

5 min hopprep

ca 50 min promenad


Har lite träningsvärk idag :P ha ha

Men gäller att hålla igång innan det gör allt för ont! Får bli en promenad efter frukosten:

½ portion fiberhavregrynsgröt med linfrön och russin, rivet äpple och kanel ovanpå

1 dl drickyoghurt blåbär/hallon

1 ägg

1 kopp te


ha en bra dag !

Av Erika Nordvall - 13 april 2012 09:28

Solen strålar in genom det öppna fönstret och fågelkvitter hörs! Härligt!

Nu känns det som sommmar nästan! :D I varje fall om man gemför med Luleå....


Sitter i soffan och äter en god frukost som består av fiberhavregrynsgröt med linfrön och russin, och rivet äpple och kanel ovanpå. En god kopp te, och ett glas multivitamin.

Jag håller även på att förbereda mig, genom att läsa på om *********, inför ett hemligt möte jag ska på torsdag nästa vecka. Nu blev ni nyfiken va? ;P


Vi får väl se om jag kommer berätta något efter eller om det blir en hemlis under ett längre tag.

Känns spännande :D


I onsdag var jag så duktig att jag gjorde alla passen som jag skrivit att jag skulle göra! :D

Och igår hade jag sådan träningsverk i benen att det blev en LUGN promenad med farmor enbart.

Fast idag ska jag träna riktigt igen! :D Härligt härligt!


Men nu ska jag kolla på tven om babianer! :D

Ha det gott!

Av Erika Nordvall - 10 april 2012 21:53

Har haft det jobbigt den sista veckan.

ALLT har kännts uppochner och utochin!

Och något angående viktnedgång har jag bara kastat av mig på vägen mellan Luelå och Sundsvall tror jag!

Eller, nej, nu ljuger jag.

Sedan skärtorsdag har det varit NOLL tänk på hälsa, träning och viktnedgång.


FY PÅ MIG!

Och inte blev det någon riktig vägning i måndags... Slarver!

Men jag har inte mått så bra.

Kännt mig vilse.

Kännt mig ivägen.

Kännt mig missplaserad.

kännt mig okapabel till allt.

Bara viljat ligga i sängen med dörren stängd, musiken flödande ur högtalarna, huvudet gömmt djupt kudden: stänga världen ute ett tag och försöka komma i fas.

Har kännts som att det har vart omöjligt, jag ligger antagligen långt efter eller långt före ( på ett negativt sätt) och det har vart omöjligt att leva här och nu.


Nu, efter 3 dagar, och 2 nätter med min trygghet och klippa känns allt lite lättare.

Jag har fått öst ur mig allt trassel i huvudet och sedan sakta och säkert sått vira in det tidigare trasliga nystandet till ett fint fluffigt nystande där man hittar båda ändarna med desamma.

Tack Krille <3


Jag har skrivit ut en massa inspererande bilder/ texter som jag ska hiva upp på väggarna och lite så, samt så har jag kollat upp vilka tider det har öppet på gymmet här på byn.

Jag har även stält kl på 5.00 i morgon bitti för att komma upp och träna innan mamma och pappa drar på jobbet ( ska åka med dom). Hurtigt eller? ;) hahah xD


Jag har även planerat in lite mer träning i morgon, samt för dagarna här denna vecka.

Imorgon blir det:

pass 1

15 min Crosstrainer

15 min Rockring

(15 st fällkninv, 15 benlyft, 20 st vagga med vikt) x 3

(15 utfall,5 upphopp,15 utfall, 5 knäböj) x 3

10x3 armhävningar (troligast blir det på knä, för jag kan inte på tår riktigt... )

5 min Rockring


pass 2

10 min Hopprep

ca 60 min promenad/löpning


pass 3

Detta pass vet jag inte hur det blir rikgit, för då ska jag kolla till gymet.

Jag vet inte vad som finns där än. Men lär ju hitta på något.



Så det är väl skapligt bra? :)

Jag hoppas bara jag hinner ( och orkar) hela pass 1 innan mamma och pappa ska åka mot jobbet.


Nu ska jag sova så jag orkar!


Natt alla goa och glada!

 

Hittade denna bild när jag satt och kolla runt lite på google tidigare idag, och nu känner jag mig PEPP igen!!!!

Tack till personen som har bidratig med denna, vart än i världen denna människa är!!! :D

Av Erika Nordvall - 6 april 2012 16:15

"So would you hold me please
       I'm trying hard to breathe
            I'm just surviving
                 So would you hold me please
                      I'm trying hard to breathe
                          Stop me from crying"




Varför ska vissa dagar vara så svåra?

Varför ska vissa dagar vara så jobbiga?

Varför ska vissa dagar göra så ont..?


Kan ju vara att man bara är bakis...

Men det är inte det som är fel idag. Gråten tar inte slut, med det gör luften.

Kan inte andas, det är för stort och tomt.

Tankar flyger rund och skapar stora knutar på nystanet: blir trassel, pankaka, kaos....

Och samtidigt är det tom: finns inget, kollar rakt ut i intet, allt man ser är inget som om man kollar ut over en dyster öken....

Eller nä, det är som att kolla in i ett svart hål.


Nu låter jag som en liten flicka som bara vill tycka synd om sig själv och får uppmärksamhet. Ledsen över det.

Men jag behöver lätta lite.

Skriva av mig lite.



Men som sagt: det är nog vara bakfyllan som snackar: det är ganska nytt för mig att bli bakis efter en utekväll

Jag börjar väl bli gamal :P

Av Erika Nordvall - 3 april 2012 19:41

Igår morse klev jag upp kl 5.30 för att dra mig in till stan och hoppa på bussen till Sundsvall.

Kl 15.45 var jag framme och pappa hämtade mig på busstationen för att köra mig till mamma  som var på jobbet.

Hon bjöd med mig på ett smycketsparty! Det var mysig och jag fick kolla på många fina smycken, men jag hittade inget som var något för mig.


När vi skulle åka hem bad jag mamma att vi skulle svänga in en snabbis och hälsa på Lisa och Sjökan. Ville ju ge dom lyckoöndskningar och krama dom lite! Va kule det var att träffa dom, fast att det vart som hastigast! :D


Väl hemma på kvällen vart det middag (vid kl 10 :O ) sitta och prata med Malin och Pelle, hjälpa pappa och mamma att välja färger till det ska lacka Hudson pickisen. Jag tror vi hittade en bra kombo :)


Sedan så ringde min kära storasyster Emma. Och jag var berädd att ta cyckeln till henne och bara krama om henne hela natten!!! Jag älskar dig syster min och ska bli härligt att se dig, så fort det blir av <3


Blev ganska sent i sängen: bådejag och Skrikan somnade innan  introt i filmen var slut... Och vi sov till kl 8.00 :O Jag har inte sovit så länge ( för utom i söndags) på flera veckor tror jag!

Vi låg och drog oss lite och kolla ut på fåglarna som satt i äppelträdena... och det ända jag kunde tänka på var hur mycket jag saknade min underbara, fantastiska, vackra, älskade Krille!!!


Igår morse hann jag bara ge honom en hastig puss och en kram, innan han vaknade, innan jag behövde springa till bussen. Och kändes tomt att vakna upp utan honom vid min sida, fast att jag hade Skrikan liggandes på min arm.

Också gick jag upp för att äta frukost, me jag var tvungen att ringa opch höra hans röst innan!

Åh, vad jag älskar den rösten...

Trygghet, glädje, hopp och... ja, strömmar i hela min kropp, och elekrisitet, när jag hör honom!


KRILLE! JAG ÄLSKAR DIG SÅ HIMLA MYCKET!!!! <3


Jag hoppas du förstår det? Och att du nu förstår att jag inte kommer glömma dig bara för att jag är långt ifrån dig: du är alltid nära mig :)

Och jag hoppas att du inte glömmer mig !!!! :O


Men nu ska jag kanske återvända till inlägget, iställe för att skriva ett långt kärleksbrev till min sambo? :P

När jag satt där och prata med Krille så hörde jag plötsligt två röster. Var kom dom ifrån??


Jo dom kor ifrån Malin och Pelle som kom ner och skulle äta frukost, och jag som var säker på att jag var helt ensam hemma med djuren. Malin hade haft feber på morgonen så hon var hemma från skolan. Det var trevligt för då hade jag någon att äta frukost med.

Och sedan var vi ut och lekte med Pelles vovvar, och när Pelle skulle med bussen, följde jag och malin med med våran gamla vovve :P


Härligt fast att det inte vart så lång prommis!


Just ja!

Jag har även fått läst Malins muntliga nationella prov i svenska: hon ska hålla tal om mig! :D

Haha!  Det var roligt xD

Hon skrev att jag är som Katie i Horton filmen x)


Tycker ni att det stänner?


http://www.youtube.com/watch?v=AGakmv7nrvA

Av Erika Nordvall - 3 april 2012 19:35

(2/4-2012)


VIKT

Startvikt: 79,8 kg

Målvikt: 57,0 kg

vikt just nu:60,2 kg

Veckans-/+ : 1,5 kg

Minus sen start: 19,6


Jag va ju nere på 59,9 kg två dagar i rad i helgen, men på natten till söndag var jag uppe sent, och klev upp tidigt på månaden ( sov 3 timmar...) så kanske det kan vara därför jag vågde 0,3 kg mer på måndagen?

Men nöjd i alla fall! jag menar:

1,5 kg på en vecka, när jag ÄTIT MAT! :D

Ovido - Quiz & Flashcards